DV MEDIA FARELLI PRODUCTIES

Het journalistieke bureau DV MEDIA FARELLI PRODUCTIES is gespecialiseerd in het ontwikkelen, beheren en redigeren van corporates magazines, zowel online als in print.

Basisactiviteiten van het in 1987 door mediajournalist Dick Versteeg opgerichte bureau zijn het schrijven van artikelen en advertorials voor vakbladen en bedrijven. 

Radio en televisie

Na zijn journalistieke opleiding bij het NRC-concern was Dick Versteeg 16 jaar werkzaam bij dagblad De Gooi-en Eemlander in Hilversum. Het grootste deel daarvan was hij chef van de radio- en televisieredactie, die ook nieuws en reportages leverde aan de toenmalige Gemeenschappelijke Persdienst (GPD).

Hij maakte een groot aantal interviews met tv-persoonlijkheden, onder wie David Attenborough, Oprah Winfrey, Tommy Cooper en Rowan Atkinson (Mr. Bean) en bracht verslag uit van jaarlijkse tv-evenementen zoals het Eurovisie Songfestival. Hij schreef de satirische rubriek Buiten Beeld, waarin het Nederlandse omroepwereldje op de korrel werd genomen. 

Eigen tekstbureau

In 1987 koos Versteeg voor een zelfstandige status en richtte het in omroepzaken gespecialiseerde tekstbureau DV Mediajournalistiek op. In de beginfase leverde hij bijdragen aan AVProf, een magazine over professioneel beeld en geluid en was hij omroepcorrespondent voor De Journalist, het vakblad van de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ). Andere opdrachtgevers waren het Veronica Blad, de Haagse Courant, de VNU-Dagbladengroep, het Britse omroepvakblad Television Business International (TBI) en het Amerikaanse magazine World Broadcast News (WBN). Na de uitbreiding met twee journalisten in vaste dienst en een groep freelancers, leverde zijn tekstbureau geruime tijd artikelen in opdracht van de rtv-redactie van het Algemeen Dagblad.

PR-tak

Door de toevoeging van een PR-tak, veranderde de bedrijfsnaam in DV Media en werd de klantenkring uitgebreid met de NOS, AVRO, IKON, KRO, TROS, VARA, RTL, de Staatsloterij en Foster Parents Plan.

Vanaf de oprichting van Broadcast Magazine hebben de journalisten van DV Media meegewerkt aan de redactionele invulling van dit omroepvakblad. Als interim-hoofdredacteur voerde Versteeg een journalistieke re-styling door. 

Het stemmenbureau Multi-Voice huurde DV Media 15 jaar lang in voor PR-projecten, waaronder de redactie van de kwartaalkrant De Stem. Samen met Multi-Voice-directeur Cees Manintveld verzorgde Versteeg workshops van het stemmen-opleidingsinstituut Qletz.

In opdracht van auteursrechtenorganisatie Videma ontwikkelde DV Media een corporate magazine. Hiervoor verzorgde het bureau ook tien jaar lang de tekstproductie.

Voor uitgeverij Pressure Media zette DV Media het vakblad Keuken & Design op. De eerste zeven jaar fungeerde Versteeg als hoofdredacteur. Voor dezelfde uitgeverij schrijft hij in het vakblad Elektro Retail Magazine (ERM) maandelijks achtergrondreportages. 

Reizen langs Rivieren

In 2010 ontwikkelde Versteeg het online inspiratiemagazine Reizen langs Rivieren. Dit magazine wordt geproduceerd door uitgeverij DV MEDIA FARELLI PRODUCTIES.

Boeken

Dick Versteeg schrijft ook boeken. 

In opdracht van John de Mol volgde hij achter de schermen de opbouw van de televisiezender Talpa en schreef Talpa – de geboorte van een avontuur. 

Naar aanleiding van de televisiedocumentaire Begin van een nieuw tijdperk, waarin tv-maker Rob Hof 6 gezinnen in 4 continenten volgde, maakte Versteeg achtergrondreportages voor het gelijknamige boek, dat werd uitgegeven door de omroeporganisatie IKON.

In opdracht van de NOS verzorgde hij de tekst van het boek Kunst bij de publieke omroep.